HerníSvět.cz
  FREE HRY   ONLINE HRY   BAZAR   ROZHOVORY Herní Svět: česky slovensky
Sháníte hru na PC,
Playstation, Xbox?
Kupte si hru
Vyhledávání her





TOP 10 her
1 3D Sex Villa - simulace sexu
2 Chcete být milionářem? – nejlepší z milionářů
3 Chcete být milionářem? - vyzkoušejte si vaše znalosti.
4 MHD Simulator 2007 - jaké to je být řidičem autobusu
5 Millionaire – „Chcete být sex milionářem“
6 Foursome Gangbang - skupinový sex
7 TrackMania Nations Forever-Formulky jsou zpátky!
8 Ber nebo neber - známá televizní soutěž.
9 Helicopter Game – simulátor bojového vrtulníku.
10 Subway Story - erotický příběh z podzemní dráhy.
Homepage HerníSvět.cz
Trauti
Email : trauti@seznam.cz
WWW :



XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Rozhovor s autorem českých freeware  „Trautenberkem“.

GameMaker je programovací jazyk pro tvorbu freeware, o němž někteří hovoří přímo s láskou a nadšením, zatím co druzí jej zcela a bez pardonu zatracují. Typickými vyznavači zmíněného programovacího jazyku je český autorský tým, tvořící pod alias „Jazzuo“, od kterého jsme vám již nabídli jejich čtyři hry, z kterých je zřejmé, že se v tomto programu stále zdokonalují. Na české herní scéně se však objevil sice začínající, ale už velice silný konkurent, píšící pod pseudonymem „Trautenberk“, jehož „teprve“ druhou jím vytvořenou hru jsme vám už k zahrání nabídli, mám na mysli hru „Kyklop“. Jelikož se jedná o velice erudovanou hru, zeptali jsme se ho, zda nás nechce nechat nahlédnout do jeho tvůrčí kuchyně, z čímž ochotně souhlasil.

Začnu tedy jako vždy obligátní otázkou a požádám tě, abys se našim čtenářům představil.

Je mi čerstvě 16 a chodím na Gymnázium v Boskovicích u Brna.

Pracuješ sám, nebo jste vícečlenný kolektiv?

Pracuji sám a rád bych, aby to tak zůstalo, ze hry dělané v týmu bych neměl takovou radost a práce v týmu mi obecně nesedí.

Když jsem s tebou domlouvala tento rozhovor, napsal jsi mi, že souhlasíš. Bylo to rozmyšlení promyšlené, nebo zcela impulzivní?

Impulzivně promyšlené :-).

Stvořil jsi teprve druhou hru a už tak „vymakanou“ s originálním námětem, co nám o její tvorbě povíš?

Původně měla hra vypadat úplně jinak. Pohled měl být top-down a Kyklopovi nepřátelé měli být vojáci (takové Green Brains s Kyklopem). Pak jsem hru předělal na plošinovku, ale protože tento žánr nemám moc rád, tak jsem ji zasadil do středověku, zakázal skákání a přidal prvky strategie a finální podoba byla na světě. S rukou jako s Kyklopovým náčiním se počítalo už od začátku.

Jak jsi přišel na záměr vytvářet freeware?

Tvorba her mi dává možnost se realizovat. Je to mnohem lepší než malování nebo třeba psaní povídek, protože své projekty můžete snadno prezentovat na internetu a máte celkem velkou zpětnou vazbu. Jinak programováním bych se chtěl zabývat i profesionálně a tvorba freewaru je skvělou možností jak se učit.

Vím, že máš svoje vlastní stránky, co bys nám o nich pověděl?

Co se týče designu tak momentálně nestojí za nic (vznikaly jako celoroční práce do IVT), ale chystám velké změny. Co se týče obsahu tak na nich najdete veškerou mou herní tvorbu a taky jsou to jediné stránky, kde uveřejňuji informace o připravovaných hrách.

Co bys nám mohl říci o tvé dosavadní tvorbě?

Moje hry jsou především o nápadech. Zatím nejsem kdovíjak schopný grafik ani programátor a tak se tyto nedostatky snažím vyvážit gamedesignem. Nejsem nijak žánrově vyhraněný, ale snažím se o takovou herní pulp fiction.

Zabýváš se už dlouho tvorbou freeware, chtěl bys se jednou věnovat této činnosti profesionálně, nebo již dokonce profesionálem jsi?

Freeware hry tvořím cca 3 měsíce (1. měsíc Green Brains, 2. měsíc přestávka, 3. měsíc Kyklop). Programování bych se rád věnoval i v budoucnu (pokud možno profesionálně). Profesionálem zatím opravdu nejsem.

Jaké je nutné mít předpoklady pro tvorbu vlastních freeware?

Především dostatek trpělivosti, alespoň základní grafické schopnosti a nějaký ten dobrý nápad.

Vím, že tvým oblíbeným programovacím jazykem je GameMaker, proč zrovna on, jaké jsou jeho výhody a jaké nedostatky?

GML je revoluční programovací, jehož hlavní výhodou je, že nenutí číst vývojáře stostránkové manuály a téměř každý je v něm schopen vytvořit alespoň jednoduchou hru. Největší nevýhodou je neúměrná HW náročnost a relativně velká velikost zkompilovaných .exe souborů.

Zajímáš se i o freeware jiných autorů, které zahraniční autory považuješ za vrcholové a které z našich autorů k nim řadíš?

Českou freeware scénu sleduji docela dost a mám i dost oblíbených titulů (namátkou Worms Realtime, Mravenci, Kat, Bulánci, hry z Becherovka Game), zahraniční nesleduji skoro vůbec.

Jaké jsou tvoje ostatní záliby, sport, kultura, čtení, filmy, divadlo a podobně?

Vezmu to popořadě… Záliby: programování, četba, historie Sport: posilování, kickbox, tenis, plavání Hudba: Marilyn Manson (btw. Hudba v Kyklopovi je od něj, i když hódně upravená) Film: Forest Gump, filmy od Tarantina. Divadlo: příležitostně.

Jaké byly tvoje největší životní úspěchy a naopak, co bylo tvým největším zklamáním?

Největší úspěch je asi to, že jsem na gymnáziu a prospívám s relativně pěknými známkami. Nějaké zásadní životní zklamání nemám.

Můžeš se s námi podělit o nějaký veselý (nebo naopak smutný) zážitek, spojený s tvorbou freeware?

Jelikož hry tvořím sám, moc veselých (ani smutných) zážitků nemám.

Pracuješ v současné době na nějaké nové freeware a můžeš nám o ní něco dopředu prozradit?

Jsem rád, že jsem konečně dodělal Kyklopa a teď si chci dát alespoň měsíc pauzu.

Máš nějaké autorské vzory, které jsou ti vodítkem pro tvorbu tvých freeware, nebo se snažíš být zcela originální?

Snažím se především těžit ze svých vlastních nápadů a nechat se inspirovat co nejméně (pokud možno vůbec), částečně taky proto, že já sám hraji úplně jiné hry než tvořím (především RPG).

Jaké je tvoje nejoblíbenější jídlo a co nemůžeš ani vidět?

Úplně nejoblíbenější jídlo nemám, ale nepohrdnu jakýmkoliv druhem guláše. Naopak nesnáším cokoliv z kopru a špenát.

Čeho se nejvíce bojíš a co máš nejraději?

Nejvíc se bojím housenek, plešatosti, slepoty, ochrnutí nebo odejmutí jakékoliv části mého těla a samozřejmě jakéhokoliv neštěstí v rodině. Nejraději, těžko říct, je toho hodně.

Znáš stránky Abecedu Her a Herní Svět, jestli ano, tak jak se ti líbí a co by šlo na nich ještě vylepšit, po případě o co je rozšířit?

Herní Svět jsem až doteď moc neznal, ale Abecedu her jsem navštěvoval docela často (hlavně díky „Zákysům“ u každé hry). U obou webů bych vylepšil vyhledávání. U HS vyhledávání freeware her (přidáním filtrů) a u AH vyhledávání příspěvků v „Zákysech“+ přidat nějaké ty patche.

Chtěl bys nám říci ještě něco zajímavého, na co jsem se zapomněla zeptat?

Asi nic.

Co bys chtěl na závěr vzkázat našim čtenářům?

Nevolte KSČSSD, neposlouchejte techno, sledujte Simpsonovi a Krkonošké pohádky a občas si zahrajte nějakou tu hru.

Díky za rozhovor.

Taky.

Pro čtenáře našich stránek Herní Svět otázky kladla Arduška.

 
Návody
Cheaty
Trainery
Češtiny
Wallpapery
Screenshoty
Obaly CD











© 2005-13 Herní Svět (Kontakt)