HerníSvět.cz
  FREE HRY   ONLINE HRY   BAZAR   ROZHOVORY Herní Svět: česky slovensky
Sháníte hru na PC,
Playstation, Xbox?
Kupte si hru
Vyhledávání her





TOP 10 her
1 3D Sex Villa - simulace sexu
2 Chcete být milionářem? – nejlepší z milionářů
3 Chcete být milionářem? - vyzkoušejte si vaše znalosti.
4 MHD Simulator 2007 - jaké to je být řidičem autobusu
5 Millionaire – „Chcete být sex milionářem“
6 Foursome Gangbang - skupinový sex
7 TrackMania Nations Forever-Formulky jsou zpátky!
8 Ber nebo neber - známá televizní soutěž.
9 Helicopter Game – simulátor bojového vrtulníku.
10 Subway Story - erotický příběh z podzemní dráhy.
Homepage HerníSvět.cz
P3 Studios
Email :
WWW :



XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Rozhovor s Petrem Kalandrou, členem týmu P3 Studios

Na dnešek jsme pro vás připravili rozhovor s Petrem Kalandrou, který je jedním ze zakládajících členů týmu P3 Studios, zabývajícím se tvorbou freeware. Před měsícem jsme vás seznámili s jejich velice povedenou hrou Enemies: Danger Tower 1.2 - nepřátelé z nebezpečné věže, která obsahuje hned několik žánrů, akční hrou počínaje, přes skvělé RPG potom adventurními prvky konče. Není to hra jednoduchá, každá chyba se nevyplácí a těžko, nebo vůbec ne se napravuje.prvky konče. Není to hra jednoduchá, každá chyba se nevyplácí a těžko, nebo vůbec ne se napravuje. Na druhé straně se ale jedná o dílko zcela originální a nápadité, takže vás rozhodně zaujmou podrobnosti o práci tohoto úspěšného českého týmu

Začnu jako vždy obligátní otázkou a požádám tě, abys se našim čtenářům představil.

Jmenuji se Petr Kalandra, ale jsem známý spíše jako Kalda. Je mi 14 let a studuji na Gymnáziu Jiřího Wolkera v Prostějově, kde jsem se i narodil. Programování je můj koníček již 4 roky, kdy jsem absolvoval jeden rok kroužku C++. Ještě předtím jsem však zkoušel programovat. Nejprve v dětských vývojových prostředích (Baltík, Petr,…), později v GW-Basicu.

Pracuješ sám, nebo jste vícečlenný kolektiv?

Nejprve jsem byl sám, ale vzhledem k mým grafickým schopnostem to nebylo ono. Po nástupu na GJW v roce 2001 jsem se seznámil s Josefem Veverkou (o rok starší), který byl na můj vkus velmi dobrý grafik. V lednu roku 2004 jsme se spojili a vytvořili tým P3 Studios. S prací nám však pomáhají externisté. Stálými externisty je v součastné době Adolf Dolák, který nám překládá texty do němčiny a na volné noze Jirka Žák, který má na starosti recenze :-) a distribuci v případě většího projektu. Některé texty nám do angličtiny překládá náš profesor AJ Michal Marek.

Jak jsi přišel na záměr vytvářet freeware?

Programování mě vždy bavilo a Pepu grafika také, takže s tvorbou nebyl nikdy problém. Svá díla jsme nikdy nepřiřazovali k profesionálním a navíc jsme dobráci, takže tvořit právě freeware a GNU-GPL byla jasná volba. My to vlastně děláme jen pro zábavu sebe i ostatních. Ono hrát svoje hry a průběžně je testovat je větší zábava, než hrát cizí hry.

Vím, že máš svoje vlastní stránky, co bys nám o nich pověděl?

Naše stránky měli vždy odpuzující vzhled :-) a proto jsme je neustále měnili. Dosavadní vzhled navrhl Pepa. Programovacím jazykem bylo vybráno PHP. Jsou založeny na tabulkovém layoutu. S jejich vývojem jsme začali letos v květnu a v průběhu prosince je dokončíme. Využíváme spousty jiných serverů a tak máme na webu možnost rozesílání SMS, aktuální počasí a dokonce i webkameru z prostějovské radnice. Když procházím profesionální servery, tak vždy narazím na něco zajímavého a snažím se implementovat do do našeho webu. Rozhodně je navštivte a nahlédněte do všech sekcí. Rádi uvítáme názory každého návštěvníka a proto je prosím vkládejte do návštěvní knihy.

Co bys nám mohl říci o tvé dosavadní tvorbě?

Já se nespecializuji jen na hry, ale tvořím i programy. Začínal jsem typickými programy jako kalkulačka, cd přehrávač, atd. Poté jsem zkoušel dělat nějaké textovky. Po vytvoření P3 Studios jsme chtěli začít hrou Dolly Adventures, která byla, jak již název naznačuje o Adolfovi D. Bohužel tuto naivní, vtipnou a jednoduchou adventuru pochopila třídní paní profesorka jako šikanu, i přesto že kromě názvu a hlavní postavy neměla z Adolfem nic společného, proto byl vývoj ukončen. Další hrou měla být opět adventura jménem APM. Tato hra byla poté k mojí nelibosti ukončena podnětem z Pepovy strany( hra prý neměla dostačující grafiku a byla nudná). Následně jsem se dozvěděl, že Josef udělal soutěžní hru do Becherovka Game 2004) s názvem Becherovo rozhodnutí,která ovšem byla tak zabugovaná, že se k ní ani moc nehlásíme(byla dělaná narychlo a navíc s použitím mých znalostí bez znalosti správného použití).Poté ke konci loňských prázdnin jsem se od Pepu dozvěděl o jeho návrhu hry Tactical Soldier 4. Tato hra mě zaujala, a proto jsem se dal do vývoje. V průběhu tvorby však byla hra přejmenována Enemies: Danger Tower , jelikož nebylo namístě, aby byla hra srovnávána již podle názvu s nepříliš povedenými předchozími díly TS. Hra byla uvolněna mezi únorem a březnem 2005. Poslední hrou byla hra Bechguns, která byla zařazena do soutěže Becherovka Game 2005, ve které se ovšem neumístila nejlépe. Nyní pracujeme na 3 hrách. První z nich je menší vylepšení hry Bechguns s názvem Bechguns: Multimode, druhou je 3D akční hra (zatím ve stádiu pokusů) a třetí je návrat k naším hodnotám, takže co jiného než adventura :-). Tyto 2 hry zatím nemají název, ale vše brzy bude k dispozici na našem webu. Já jsem v přestávkách mezi vývojem Bechguns udělal ČR Tray Weather. Tento program ukazuje aktuální počasí na systémové liště a program na odesílání SMS ve Flashi.

Zabýváš se už dlouho tvorbou freeware, chtěl bys se jednou věnovat této činnosti profesionálně, nebo již dokonce profesionálem jsi?

Profesionál určitě nejsem a ani mě nenapadlo se k ním řadit. Samozřejmě, že bych se tvorbě her chtěl věnovat profesionálně, ale chtěl bych dělat i programy a taky hardware.

Jaké je nutné mít předpoklady pro tvorbu vlastních freeware?

Myslím si, že hlavním předpokladem je dobrá fantazie. Bez fantazie se nikomu nepodaří vytvořit návrh hry a její podstatu, ale špatně se píší i zdrojové kódy, jelikož pro jejich psaní to chce mít kombinační schopnosti a tím pádem i fantazii. Samozřejmě musí být člověk pro věc nadchnut a mít skvělé grafické schopnosti. Jinak hra bude zajímavá, ale grafika dojem pokazí, nebo naopak bude mít hra dobrou grafiku, ale bude nudná a nehratelná.

Zajímáš se i o freeware jiných autorů, které zahraniční autory považuješ za vrcholové a které z našich autorů k nim řadíš?

Ze zahraničních freeware autorů mám nejradši Chrise Hilgerta a jeho YetiSports. Z našich řadím mezi vrcholové Dast (Daniela Scheiricha) a jeho Vesmírnou Becherovku, Input wish a Albisoft.

Jaké jsou tvoje ostatní záliby, sport, kultura, čtení, filmy, divadlo a podobně?

Kromě PC rád chodím do kina. Mám rád filmy s Leslie Nielsenem, akční filmy a jiné komedie. Má oblíbená skupina je Divokej Bill a zpěvák Dan Landa. Oblíbená herečka je Angelina Jolie. Dělám orientační běh, ale zatím nezávodím. Také rád bastlím. Zatím jsem si udělal elektronickou kostku, světelný senzor k PC, zkratoměr, hlídač hladiny vody a teplotní ochranu.

Jaké byly tvoje největší životní úspěchy a naopak, co bylo tvým největším zklamáním?

Za dosavadní největší úspěch považuji asi mé přijetí na GJW a nejvíce mě asi zklamalo umístění Bechguns v Becherovka Game 2005.

Můžeš se s námi podělit o nějaký veselý (nebo naopak smutný) zážitek, spojený s tvorbou freeware?

Celý průběh vývoje je u nás extrémně veselý. Nejveselejší ale asi byl vývoj Enemies. V té hře bylo tolik proměnných a má snaha o zachování přehlednosti kódu se později změnila v noční můru. Snažil jsem se totiž proměnné pojmenovávat podle toho co znamenají a názvy potom byly extrémě dlouhé, takže jsem je zkracoval a psal je česko-anglicky. Např.: isZebrUOknaGenDom, isRozbOkUGenDom,… Ten kód pak byl i pro mě tak nepřehledný, že nastávající rozsáhlé úpravy jsou téměř nemožné. Také jsem chodil na oběd od Pepu k Číňanům na nudle, Pepa do mě hustil různé nesmysly, že už jsem pak blbnul. Tyto přeřeky a blbosti jsou z části zaznamenány v sekci Zvláštní poděkování v Credits od Enemies.

Pracuješ v současné době na nějaké nové freeware a můžeš nám o ní něco dopředu prozradit?

Samozřejmě že pracujeme. První má být adventura do Becherovka Game 2006. Hlavní rysy: vtipnost, rozsáhlost, skvělá grafika a mnoho animací. Bližší informace zatím sám nemám. Druhá je 3D Akční hra. Pracuje na irrlicht enginu(více na http://irrlicht.sf.net ) a hudbu přehrává z audio CD. Mapy načítá ve formátu Quake III map a má se vyznačovat dobrou rozšiřovatelností a modifikovatelností.

Máš nějaké autorské vzory, které jsou ti vodítkem pro tvorbu tvých freeware, nebo se snažíš být zcela originální?

Snažíme se být originální, ale když se nápad dlouho nedostavuje, tak se díváme na všemožné profesionální hry a inspirujeme se jimi. Mými autorskými vzory však jsou především ID Software a všechny české týmy, kterým se podařilo proniknout do zahraničí.

Jaké je tvoje nejoblíbenější jídlo?

Jsem přizpůsobivý, ale nejradši mám asi maso na smetaně a z ekonomičtějších výše zmíněné čínské nudle. Co ovšem nemám rád na 100% jsou buchtičky s krémem. Ne že by mě nechutnaly, ale je mi po nich špatně.

Čeho se nejvíce bojíš a co máš nejraději?

Nejvíce se bojím takových těch malých breberek s klepítky (myslím, že se jim říká škvoři) a klíšťat, vlastně nemám rád žádný hmyz. Nejraději mám černý humor a legrační narážky jen tak mezi řečí.

Znáš stránky Abecedu Her a Hernisvet, jestli ano, tak jak se ti líbí a co by šlo na nich ještě vylepšit, po případě o co je rozšířit?

Abecedu her samozřejmě znám, to je klasika. Nejčastěji tam hledám cheaty, návody a obaly. O Herním světě jsem se však dozvěděl až při hledání P3 Studios na Google, kde jsem narazil na recenzi Enemies. To je trapas co :-)?

Chtěl bys nám říci ještě něco zajímavého, na co jsem se zapomněla zeptat?

Ano. Všichni mi říkají že jsem UFON (prej sem gumovej) :-))).

Co bys chtěl na závěr vzkázat našim čtenářům?

Hodně zdaru a vždy dobrou náladu! A nezapomeňte nahlédnout na náš web :). Také bychom byli rádi, kdybyste nám posílali své náměty a kritiku.

Díky za rozhovor.

Nemáš zač. Takhle už jsem si dlouho nepokecal :).

Pro čtenáře našich stránek Herní Svět otázky kladla Arduška.

 
Návody
Cheaty
Trainery
Češtiny
Wallpapery
Screenshoty
Obaly CD











© 2005-13 Herní Svět (Kontakt)